torsdag 2 mars 2017

Det växer v.9


Så är det äntligen mars och ute bestämde sig snön för att äntligen vräka ner i stora drivor. Lite tråkigt för oss odlare som nästan börjat hoppas på vår men kul för alla barn som får sportlov nästa vecka. Inne struntar chilin fullkomligen i det vintriga vädret och växer så det knakar under tilläggsbelysningen. 


Jag fick sätta igång belysningen i källaren också, för att ha någonstans att sätta plantor som behöver ha det lite kallare. Eftersom bordet än så länge är ganska tomt, passade jag på att så lite sallad också. Blir fina små blad att servera om några veckor. 


Så är det dags att så också. Jag väntar i alla fall två veckor till med tomatsådden eftersom jag inte har någon uppvärmningsmöjlighet i min tunnel. Däremot är det dags att så kryddor som timjan, oregano och anisisop. Jag sår en omgång basilika också, för den växte så bra i mitt fönster förra våren. Riktigt lyxigt att ha färska kryddor till matlagningen i köksfönstret.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar