måndag 20 februari 2017

Det växer v.24

Foto: Melker Wastensson

Nu växer det så att det knakar men inte i landet utan i min mage. Familjen W ska nämligen bli 5 till sommaren. Det hade jag aldrig trott, att jag skulle få gå igenom det här en tredje gång. Jag längtar och tycker att det ska bli väldigt spännande att se vem som gömmer sig där inne. Än så länge verkar den ganska nöjd, sparkar och har sig så där lite lagom.

Men att få barn mitt i sommaren är ju verkligen inte optimalt för en odlare. När jag först fick beskedet var faktiskt min reaktion: Ånej! Hur ska jag kunna odla?. För att lugna mig, lovade Oskar att göra allt jag inte klarar av och vi jobbade hårt för att förbereda odlingsbäddarna redan på hösten, så att det ska vara mindre att göra på våren. Allt är täckt, där det ska odlas tidigt är det gödslat och de flesta planer på att utöka odlingarna har vi lagt på hyllan. Det hinner vi med ett annat år.

Att hålla ambitionerna små är dock ganska svårt, särskilt eftersom jag mått bra mycket bättre under den här graviditeten än under mina tidigare. Hybrisen börjar smyga sig på och vi tror att vi ska klara både det ena och det andra trots spädis. Det tredje barnet hänger väl mest bara med, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar