lördag 27 augusti 2016

Misslyckade inkokta tomater och långsam lördag


Idag fanns inte riktigt energin hos familjen. Första veckan i skolan/förskola kändes av och vi tog det ganska lugnt. Oskar jobbade på kaninburen, barnen lekte och jag brände tomater. Tomaterna mognar på löpande band och jag försöker ta vara på dem så gott jag kan. Idag testade jag inkokta tomater och tror att jag körde dem lite för länge i ugnen för de ser nästan lite brända ut längst upp. Ska bli spännande att smaka i alla fall. 


Noa är väldigt inne på alfabetet och ord just nu. Då är pedagogiska spel helt rätt. Med lite (mycket) hjälp av storebror kunde han spela lite ordspel på skolplus. 


Melker gjorde en pärlplatta med olika färger på för att öva på engelska. Han hade sin första engelska lektion i veckan och är så stolt över att han kan alla färger. 


Bönskörden är inte stor i år men vi har i alla fall en bönskörd, till skillnad från förra året. Jag torkar och sparar alla bönor till middagar i vinter. 


Middag blev indisk spenatcurry med tofu, ris och naan. Kan vara de bästa naan Oskar någonsin gjort. Om han kommer ihåg receptet ska jag publicera det här nästa vecka. Nu hoppas jag på mer energi och bättre väder imorgon för det finns hur mycket som helst att göra ute. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar