lördag 2 juli 2016

Att våga

                            

Mest tycker jag om att vara hemma, påta i trädgården, odla, bygga och göra sådant som ger något för hushållet. Ta det ganska lugnt, sticka en kofta och koka saft. Men ibland måste man pröva nya saker och utöka sin trygghetszoner, så idag åkte vi till en adventurepark och klättrade högt bland träden.


Den höga banan var i högsta laget för Melker som ibland nästan inte nådde ner till hindret men han kämpade sig runt två gånger. Hur duktig som helst. Han kom hem med lite blåmärken och en svullen rumpa efter en krock med Oskar på linbanan men ändå stolt och imponerad av sina förmågor. 

Foto: Melker Wastensson

Jag är så nöjd med att jag vågade klättra runt. Här på banans enklaste hinder där jag vågade be Melker ta ett kort. Jag var så rädd men fick världens kick efteråt. Om Oskar och Melker inte hade krockat hade jag gärna klättrat en bana till. 


Den här söta klättraren höll sig på banan du ser i bakgrunden, lite lämpligare höjd på den. Han hade hur kul som helst och gick igenom banan minst 9 gånger. 

Den här sommaren har temat våga. Klättra, åka stora vattenrutschkanor, våga utvecklas på jobbet och viktigast av allt: ta körkort. Jag har bokat intensivkurs i Arjeplog i augusti och hoppas att jag ska komma över min rädsla för att köra bil. Jag vågade klättra, nu hoppas jag på resten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar