lördag 15 februari 2014

Kolloniförsta


Jag pratade med svärmor som hade snödroppar i sin trädgård och då blev jag så nyfiken. Har något börjat växa på vår lilla lott? Jag och Noa trotsade regnet och satte oss på cykeln. Noa var mycket nöjd. 
- Bjavo mamma! Kan cykla! ropade han uppmuntrande från cykelsadeln bakom mig. 

När vi kom fram till vår lilla täppa övergick regnet i snö. Det var som om lotten sa:
- Här ska du inte vara än!
Odlare är dock av tuffare virke än så och vi lät inte lite snö stoppa oss. Noa blev överlycklig över att få vara på "jotten" igen och ropade glatt:
- Häta vattenkjannan!
Han fick en banan istället medan jag tittade runt.


Jag hittade inga snödroppar men vitlöken jag och Melker satte i höstas har kommit upp. Och jag gjorde faktiskt årets första skörd: Några små blad kirskål! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar