tisdag 14 september 2010

Den 14 september blommade äntligen krassen

Det här var första sommaren som jag utnyttjade balkongutrymmet ordentligt och odlade lite. Nu är jag fast. Det var roligt, gott med härproducerat och lugnande på nått sätt att påta i krukorna. I sommar blev det en hel del körsbärstomater, sallad, ruccola, vårlök och örter. Som utfyllnad sådde jag blomsterkrasse i mitten av juli och eftersom det blev så dåligt väder och jag inte riktigt tog hand om krassen trodde jag faktiskt inte att jag skulle hinna se några blommor innan den blev för frostskadad. Så fel jag hade. Idag tittade en fin liten blomma fram och jag hann till och med fota miraklet innan Melker ryckte lös den. 


Plocka blommor är kul, tycker Melker.

1 kommentar:

  1. Mysigt =) Själv flyttar jag från trädgårdsland till balkong snart, känns som en utmaning att odla i krukor, ska bli spännande!

    SvaraRadera